Es digitalitzen documents històrics de l’Arxiu municipal d’Altafulla

Les tasques es fan a l’Arxiu Històric de Tarragona, en el marc del Servei de suport als municipis de la comarca que presta el Departament de Cultura

 17 GENER 2024


Arxiu Municipal d'Altafulla

En el marc del Servei de suport als municipis de la comarca que presta el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, a través del Consell Comarcal del Tarragonès, es digitalitzaran un conjunt de documents que pertanyen al fons de l’arxiu Municipal d’Altafulla. Les tasques començaran a finals de gener i tenen una durada prevista de dos mesos.

Es faran les tasques a l’Arxiu Històric de Tarragona, que també exerceix funcions d’Arxiu Comarcal. La digitalització permet la conservació dels documents, ja que un cop digitalitzats l’accés es farà online i permetrà no danyar-los i garanteix l’accés lliure i gratuït des de qualsevol part del món. Un dels avantatges de la digitalització és que els documents estaran en un repositori segur: DIDAC, de la Generalitat de Catalunya.

Documents digitalitzats estaran disponibles a:

1.Arxius en Línia: arxiusenlinia.cultura.gencat.cat/#/cercabasica/cerca

Arxius en línia és el portal on es poden consultar els fons, documents i objectes digitals que conserven els arxius d'arreu de Catalunya: l'Arxiu Nacional i la Xarxa d'Arxius Comarcals, i també alguns arxius municipals i privats. A través de cerques intuïtives s’accedeix a tota mena de documents, textuals i no textuals (fotografies, mapes i plànols, audiovisuals i sonors, produccions impreses i artístiques) i se’n poden consultar descripció, contingut i contextualització. El portal inclou l'opció de fer descàrregues, sol·licitar reserva de documentació, generar un dossier de consultes i compartir les cerques a les xarxes socials. A més, s'hi destaquen les novetats, les darreres descripcions i documents incorporats.

2. També es podran veure a l’ordinador de sala de consulta de l’arxiu.

Què es digitalitza?

- 12.173 imatges

- Diferents documents (llibres, expedients i documents solts) compresos entre l’any 1788 i 1989

- Alguns dels documents que es digitalitzaran:

- Llibres d’actes del Ple

- Padrons

- Amillaraments

- Padrons de l’impost de les cèdules personals

- Altres documents interessants, per exemple:

-Expedient de béns comunals. Venda i dessecació de la Llacuna d'Altafulla 1788

-Escriptures d'arrendaments i ús de béns del municipi a El Prat/ Semna 1796

-Construcció del cementiri municipal 1832

-Llistat de propietaris de terres al terme municipal de Tamarit 1841

Com que els treballs trigaran un temps, es recomana als usuaris de l’Arxiu Municipal d’Altafulla enviar un correu a arxiu@altafulla.cat per assegurar-se que el document que necessiten estigui disponible.