26 MARç 2020
L’Ajuntament d’Altafulla va activar des del passat 19 de març el pla d’actuació de protecció civil que s’emmarca dintre del Document únic de Protecció Civil Municipal (DUPROCIM). Ho va fer directament en fase d’emergència un cop s’aprovés l’Estat d’Alarma per part del govern de l’Estat arran de la pandèmia del covid-19 i que, per tant, requeria de l’actuació immediata amb l’objectiu de portar a terme, en línies generals, un conjunt d’accions encaminades a dirigir la població cap a un confinament a casa i així reduir al màxim el número de contagis. Prèviament ja s'havien realitzat diferents actuacions per protegir la població.
El DUPROCIM es defineix com el document que estableix el marc orgànic i funcional previst per a un municipi, amb l'objecte de prevenir i controlar els riscos sobre les persones i els béns i donar resposta adequada a les possibles situacions d'emergència del municipi, sota responsabilitat del titular del pla i garantint la integració d'aquestes actuacions amb el sistema autonòmic de protecció civil. Aquest document es va aprovar el març de 2019 pel Ple de l'Ajuntament i està homologat per la Comissió de Protecció Civil de Catalunya.
L’organigrama del DUPROCIM està configurat per la Coalcaldia, el regidor de Protecció Civil, la Comissió Municipal de Protecció Civil, formada per tècnics municipals, tècnics d’altres administracions i voluntariat; i el Comitè d’Emergències, format per un consell assessor amb regidors/es tècnics de seguretat local, sanitaris i emergències, i el Gabinet d’Informació Municipal.
El balanç d’aquests primers dies d’activació ha estat molt positiu, segons ha remarcat el coalcalde d’Altafulla, Jordi Molinera, que ha subratllat la bona col·laboració de tots i totes i l’adequada coordinació que s’ha realitzat en el conjunt.
Tots ells defineixen els protocols de comunicació i operació necessaris per al seu bon funcionament, incorporant documents, llistats de contactes i registres per un fer un seguiment i control del pla d’emergències, del personal implicat en les tasques encomanades durant la seva durada al personal municipal.
Aquestes tasques van des de l’ordre i avisos a la població, intervenció, logística i acollida, coordinació i emergències, protecció de les persones i elements més vulnerables, entre d’altres.
L’Ajuntament recorda la regulació dels horaris i zones d’accés dels animals de companyia a la platja d’Altafulla
Visita d'alumnes d'un institut de Litochoro (Grècia) en el marc del programa Erasmus+ KA122
L’espai firal del carrer Marquès de Tamarit tornarà a ser l’epicentre de la Diada de Sant Jordi a Altafulla
El Castell d’Altafulla s’obrirà al públic el primer dimarts i l’últim dissabte de cada mes
L’Ajuntament d’Altafulla obre el període d’abonaments per a la Piscina Municipal, que obrirà les portes aquest dissabte 22 de juny
L’Ajuntament d’Altafulla obre de nou el servei de barbacoes a l’Ermita de Sant Antoni
Un total de 20 bars i restaurants participaran en la 4a edició de la ruta gastronòmica “La Xoixeta. Tapes Bruixes Altafulla”
La Piscina Municipal d’Altafulla obrirà les portes el proper dilluns 21 de juny
El trenet turístic d’Altafulla es posa en marxa aquest dissabte 15 de juny