El Pla Estratègic i Operatiu de Turisme vol convertir Altafulla en un destí turístic de costa intel·ligent, competitiu i sostenible en un termini de quatre anys

Sota una nova estratègia “Altafulla, mar de cultures”, engloba tota una oferta de destí privilegiat de la Costa Daurada on viure “sensacions”

 19 MARç 2019


Ajuntament d'Altafulla

Convertir Altafulla en un destí turístic de costa intel·ligent, competitiu i sostenible que basi el seu desenvolupament en els següents principis: una nova estratègia de branding i de posicionament de la destinació vinculada a nous valors i elements de singularització; una oferta de producte turístic diferenciada, segmentada i competitiva que permeti accedir a nous públics, una estratègia de màrqueting innovadora i segmentada basada amb les noves pautes i estils de vida que afavoreixi la comercialització de l’oferta.

Aquesta és la visió d’Altafulla com a destinació turística que recull el Pla Estratègic i Operatiu de Competitivitat de Producte Turístic Altafulla, elaborat per l’empresa TourisLab, Innovació i Dinamització Turística, que ha presentat l’Ajuntament d’Altafulla aquest passat dilluns a la tarda, 18 de març, a la sala de Plens, i que ha comptat amb David Esteller, de TourisLab, i el regidor de Turisme a l’Ajuntament d’Altafulla, Jaume Sànchez.

El document, de 296 pàgines, fa un anàlisi exhaustiu de l’atractivitat i competitivitat dels recursos turístics, l’oferta de productes, les infraestructures i els equipaments, la restauració, promoció i comercialització actuals d’Altafulla, i en fa una diagnosi a partir dels resultats de la qual defineix una nova estratègia i un nou pla d’actuacions amb un termini d’execució de quatre anys. El pla planteja un escenari de futur que prioritzi una integració del sol i platja en un continent d’experiències perquè la destinació esdevingui única i irrepetible en relació a altres destinacions.

D’aquesta manera, la nova proposta d’estratègia obre “Altafulla, mar de cultures”, més enllà de l’antiga marca “Altafulla, deixa’t embruixar” -molt vinculada a les bruixes i a les seves llegendes, per oferir un destí privilegiat de la Costa Daurada amb un bon clima i una platja mediterrània dominada per les botiges de mar i de la vil·la romana dels Munts (Patrimoni de la Humanitat).

La majestuositat i elegància del castell i la Vila Closa, declarada conjunt històric i artístic conviuen amb un espai natural protegit que fan d’Altafulla un poble on gaudir de la naturalesa i la tranquil·litat d’una vila autèntica amb molta història.

A més, destaca els beneficis emocionals de l’experiència de visitar a Altafulla que hauria de transmetre sensacions com la relaxació, desconnexió, trencar amb la rutina, la felicitat, admiració, sorpresa, plaer, serenitat, coneixement, contacte amb la natura, connexió vital amb la cultura local i amb els orígens del municipi, i especialment, una vila amb personalitat pròpia amb essència romana, vila costanera medieval amb encant mediterrani i les seves botigues de mar, les llegendes i les bruixes, i el paisatge natural.

El pla fixa un nou posicionament turístic amb una declaració clara d’enfortir Altafulla com una vila mediterrània amb encant de la Costa Daurada amb arrels culturals centenàries declarades patrimoni de la humanitat per la UNESCO, que gaudeix d’un bon clima i d’una tranquil·litat que la converteixen en un lloc ideal per relaxar-se, descansar, trencar amb la rutina i inspirar-se convertint Altafulla en un mar de cultures.